srijeda, 30.01.2008.

Jesu li adventisti legalisti? (stav katolika)

Kod razgovora sa katolicima pitanje subote nije opterećeno tvrdnjama o legalizmu zato jer katolička crkva ne osporava samih Deset zapovijedi, već tvrdi da ona može vlašću koju je Isus predao apostolima mijenjati Božje zapovjedi.

To je vrlo jednostavan i iskren odgovor zato jer u Bibliji uistinu ne postoji zapovjed o svetkovanju nedjelje, tako da kada katolička crkva to zapovjeda svojim vjernicima ona to ne temelji na Bibliji, nego na Crkvenoj tradiciji.

Također kada katolička crkva zapovjeda svetkovanje nedjelje, poziva se na istu tu zapovjed koja zapovjeda svetkovanje subote.

Kada bi tvrdila da je subota ukinuta (kao zapovijed) ne bi mogla niti zapovjedati svetkovanje nedjelje kao zapovijed, katolička crkva niti ne pokušava osporavati samu subotu -

2169 Tom prilikom Sveto pismo podsjeca na stvaranje: "I Gospodin je sest dana stvarao nebo, zemlju i more i sve sto je u njima, a sedmoga je dana pocinuo. Stoga je Gospodin blagoslovio i posvetio dan subotni" (Izl 20,11).

Niti pokušava reći da je Isus kršio subotu -

2173 Evandjelje izvjescuje o vise slucajeva kad je Isus optuzen da krsi subotnji zakon. No Isus nikad ne oskvrnjuje svetosti toga dana. On joj punom vlascu daje vjerodostojno tumacenje: "Subota je stvorena radi covjeka, a ne covjek radi subote" (Mk 2,27). U svojoj dobroti Isus drzi dopustenim "subotom ciniti dobro" a ne "zlo, zivot spasiti" a ne "pogubiti" (Mk 3,4). Subota je dan Gospodina milosrdjâ i Bozje casti. "Sin Covjecji gospodar je subote" (Mk 2,28).

Ipak katolička crkva smatra da ima moć i pravo da propisuje, tj. mijenja ili zapovjeda dan svetkovanja

2180 Crkveni propis naznacuje i tocno odredjuje zakon Gospodnji: "Nedjeljom i drugim zapovjednim blagdanima vjernici su obvezni sudjelovati u misi".

2193 "Nedjeljom i drugim zapovjednim blagdanima (...) neka se vjernici uzdrze od onih radova koji prijece iskazivanje stovanja Bogu, radost vlastitu danu Gospodnjemu ili potreban odmor duse i tijela".

Sada se događa zanimljiva stvar, kako zapovjed o svetkovanju nedjelje ne postoji u Bibliji, mnogi reformirani kršćani - iz različitih denominacija, izrekli su svoje misli na tu temu

„Sveto ime sedmog dana je šabat – subota. Ova je činjenica prviše jasna da bi zahtjevala dokazivanje. U ovoj se točci jasno naučavanje Riječi uvažavalo u svim vremenima. Nijednom učenici nisu primjenili subotni zakon na prvi dan u tjednu- ta je ludost ostavljena kasnijim vremenima – niti su govorili da je prvi dan zamjenio sedmi.“ Joseph Judson Taylor, The Sabbath Question

„Biblija nigdje prvi dan u tjednu ne naziva danom počinka - šabatom... Za takvo što nema nikakvog biblijskog ovlaštenja, a niti naravno, biblijske dužnosti.“ The Watchman

„Meni se čini neobjašnjivim da Isus, tijekom trogodišnjeg razgovora sa svojim učenicima, pričajući često s njima o pitanju subote, razmatrajući subotu sa različitih aspekata, oslobađajući je njezinih lažnih (židovskih tradicijskih) komentara, nikad nije ništa natuknuo o bilo kakvu prenošenju tog dana; isto tako, da tijekom četrdeset dana Njegovog života po uskrsnuću ništa o tome nije dao naslutiti. Koliko nam je znano, u tom pogledu ništa nije učinio ni Duh, koji je dan apostolima da im u pamet prizove sve ono što im je on bio reka. Niti nadahnuti apostoli prilikom propovijedanja evanđelja, osnivanja crkava, savjetovanja onih koje su osnivali, nisu razmatrali ni doticali tu temu.“ Dr. E.T. Hicox

„U Novom zavjetu nema nijedne riječi, nijednog nagovještaja o tome da bi se nedjeljom trebalo uzdržavati od rada. Obdržavanje 'čiste srijede – pepelnice', ili korizme na istim je nogama kao i svetkovanje nedjelje. Nema Božjeg zakona za nedjeljni počinak.“ Canon Eyton, u Ten Commandments

Kao zaključak ovog razmišljanja evo vam
AUGSBURŠKA ISPOVIJEST VJERE 28. članak napisao Melanchton, potvrdio Luther (1530.)

„Oni [Rimokatolici] govore o suboti, kao da je promjenjena u 'Gospodni dan', suprotno Dekalogu [Božjim zapovjedima], kako se čini. Nigdje nema nijednog primjera koji nas više uznemirava kao promjena zapovjedi o suboti. Velika je kažu oni moć Crkve [Katoličke], da je čak promjenila i jednu od Božjih zapovjedi.

Kako pristupiti katolicima?

Sa ljubavlju bez osuđivanja, pokušati im objasniti da su Božje zapovijedi iznad crkvenih i da ih Isus nije došao promjeniti niti je tu ovlast dao ikome drugome. Ako oni i dalje smatraju da su zapovjedi iz katekizma iznad onih u Bibliji, to je njihovo osobno pravo i treba ga poštovati.

Ipak, ostaje činjenica da je Isus uskrsnuo u nedjelju, ali nigdje u Bibliji ne piše da su učenici određenim danima slavili uskrsnuće, Božiš, Tjelovo, korizmu ili bilo koji drugi Crkvenim zapovjedima propisan dan za svetkovanje. Ono što je katolicima najteže za shvatiti jest da Isus nije došao promjeniti ijednu Božju zapovjed (uključujući onu o suboti).

- 12:55 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.